نتایج جستجو برای عبارت :

روز دوم (1.سورة الفاتحة (حمد))

بسم الله الرحمن الرحیم
الأخطاء الشائعة فی القرآن الكریم 
الأستاذ أحمد آل یوسف 
شهر رمضان 1441هـ 


ت
العنوان
الرابط

1
الأخطاء الشائعة فی سورة الفاتحة، البقرة، آل عمران و النساء

2
الأخطاء الشائعة فی سورة المائدة و الأنعام

3
الأخطاء الشائعة فی سورة الأعراف 

4
الأخطاء الشائعة فی سورة الأنفال و التوبة

5
الأخطاء الشائعة فی سورة یونس و هود و یوسف

6
الأخطاء الشائعة فی القرآن من سورة الرعد إلى سورة الكهف

7


8


9
بسم الله الرحمن الرحیم
الأخطاء الشائعة فی القرآن الكریم 
الأستاذ أحمد آل یوسف 
شهر رمضان 1441هـ 


ت
العنوان
الرابط

1
الأخطاء الشائعة فی سورة الفاتحة، البقرة، آل عمران و النساء

2
الأخطاء الشائعة فی سورة المائدة و الأنعام

3
الأخطاء الشائعة فی سورة الأعراف 

4
الأخطاء الشائعة فی سورة الأنفال و التوبة

5
الأخطاء الشائعة فی سورة یونس و هود و یوسف

6


7


8


9
نام کتاب : شیء من تفسیر سورة الفاتحة (گزیده‌ای از تفسیر سوره فاتحه)
مولف : سید احمدالحسن
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf + word + html - تعداد صفحات : 53
تاریخ انتشار کتاب : 2003 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود vpn خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید : 
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
الانسان و الإیمان فی القرآن الكریم

محاضرات تم طرحها فی شهر رمضان المبارك سنة 1439 و 1440هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
الانسان و الإیمان 1

2
الانسان و الإیمان 2

3
الانسان و الإیمان 3

4
أ فی الله شك؟! 1: تأملات فی سورة إبراهیم

5
أ فی الله شك؟! 2: تأملات فی سورة إبراهیم

6
واقع العبادة فی عصر الشبهات و الشهوات: تأملات فی سورة الأنعام

7
حقیقة الإیمان فی عصر الشبهات و الشهوات: تأملات فی سورة الأنعام
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
 
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
 
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
 
 

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ١  
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢  
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ٣  
مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ٤  
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ٥
 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦
 صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِم
ْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما اس
 
 

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ١  
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢  
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ٣  
مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ٤  
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ٥
 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦
 صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِم
ْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما اس
سخنی از علامه طباطبایی
مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر قیّم المیزان ذیل آیات ۱۰۲ و ۱۰۳ از سورة بقره که مربوط به داستان هاروت و ماروت است، بحثی فلسفی و علمی دارند و چون این دو بحث کاملاً مرتبط است، ترجمة خلاصه‌ای از آن را می‌آوریم و سپس نکات مورد استفاده از سخن ایشان را آورده و آنگاه بحث را پی می‌گیریم...
ادامه مطلب
مفسرین و علمای علوم قرآن برای این سوره فقط نام "الفجر" را ذکر کرده‌اند. دلیل این نام اولین آیة سوره است. سورة فجر به اتفاق دانشمندان علوم قرآن، مکی است. این سوره در تمام جدول‌های ترکیبی و روایات مسند دهگانه و قریب به اتفاق روایات غیر مسند، در ردیف دهم، قبل از سورة ضحی و پس از سورة لیل قرار دارد، به جز روایت ابن ندیم که سورة فجر را پس از سورة عصر و قبل از ضحی قرار داده است.
 طبق روایات متعدد ترتیب نزول، ، خدای  متعال در سورة لیل شقاوت‌پیشگان را
 
 

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ١  
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢  
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ٣  
مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ٤  
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ٥
 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦
 صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِم
ْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما اس
29. سورۀ قریش
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آغاز سوره، "لایلاف القریش"، "القریش"، و "لایلاف" نامیده شده است.
سورۀ قریش به اتفاق اکثر دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی مکی و بیست و نهمین سورۀ نازل شده پس از تین و پیش از قارعه بر پیامبر9 است. تمام جدول‌های ترتیب نزول این مطلب را تأیید می‌کنند.
سورۀ ایلاف در ترتیب مصحف رسمی با چهار آیه در جزء سی‌ام قرآن، ردیف صد و ششم، بعد از سورۀ فیل و قبل از سورة ماعون قرار دارد.
مقصود سوره
ترغیب اهالی مکه و مردم
 
 

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ١  
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢  
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ٣  
مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ٤  
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ٥
 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦
 صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِم
ْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما اس
ﺍﺗﻮﺑﻮﺳ ﺯﺍﺋﺮﺍﻥ ﺍﺮﺍﻧ را ﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧ ﻫﻢ ﺑﻨﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﻮﺭﻪ ﻣ ﺑُﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﺯ ﺷﻬــﺮﻫﺎ ﺗﺮـﻪ ﻨـﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻌﻤـﺮﺎﻩ، ﺟﻬﺖ ﻣﺮﻣّﺖ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﻨﻤﺎﺪ . ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻓﺮﺻﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺮﺩﻩ ﻭ ﺎﺩﻩ ﻣ ﺷﻮﻧﺪ .ﺻﺎﺣﺐ ﻣﻐـﺎﺯﻩ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺎﺭ ﻭ ﺿﻤﻦ ﻨﺮــﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺣﺎﻧ ﻣ ﺮﺳﺪ ﺷﻐﻞ ﺷﻤﺎ ﺴﺖ؟ﺣﺎﺝ ﺁﻗﺎ ﺎﺳﺦ ﻣ ﺩﻫﺪ ﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧ ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤــﺎﺯ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻣ ﻨﻢ، ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻭ ﻣﺤﺎﻓﻞ ﺳﺨﻨـﺮﺍﻧ ﻣ ﻧﻤﺎﻢ
*✨ عن ابی عبدالله علیه السلام قال: ما من عبد قرأ سورة بنی اسرائیل فی کل لیلة جمعة لم یمت حتی یدرک القائم علیه السلام و یکون من اصحابه.
امام صادق علیه السلام فرمود: 
«هر کس سوره بنی اسرائیل را در هر شب جمعه بخواند نمی میرد تا انکه زمان قائم آل محمد علیه السلام را درک کند و از یاران او بشود.»
البرهان فی تفسیر القرآن مترجم ج8 ص 215✨ *
30. سورۀ قارعه
شناسة سوره
سوره به مناسبت کلمۀ "قارعه" در آیة اول سوره، به این نام خوانده شده است و به اتفاق همۀ دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی در مکه نازل‌شده است.
سورۀ قارعه در تمام جداول ترتیب نزول در ردیف سی‌ام، پس از قریش و پیش از قیامت قرارگرفته است.
این سوره در ترتیب مصحف رسمی در جزء سی‌ام قرآن، ردیف صد و یکم، بعد از سورة عادیات و قبل از سورة تکاثر قرارگرفته و یازده آیه دارد.
مقصود سوره
ترغیب مردم به انجام هر چه بیش‌تر اعمال شایسته در دنیا
رهیابی و هدایت یافتن قلب، یعنی پیروی از سنت
الله متعال می فرماید:(وَمَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ) [سورة التغابن١١]
یعنی: هر کس به الله ایمان بیاورد، الله متعال قلبش را هدایت می کند.
ابو عثمان الجیزی رحمه الله می گوید:
هرکس که ایمانش درست باشد، الله متعال قلبش را به پیروی از سنت هدایت می کند.
تفسیر قرطبی
به نام خداوند بخشنده مهربان
ستایش خدای را که پروردگارجهانیان است1
خدائی که بخشنده و مهربانست2
پادشاه(مالک) روز جزاست3
پروردگارا تنها تورا می پرستیم و تنها از تو یاری می جوئیم4
تو مارا به راه راست هدایت فرما5
راه آنان که به آنها انعام(نعمت ها) فرمودی مانند(اولیا و انبیا) نه راه
کسانی که بر آنها خشم فرمودی و نه راه گمراهان عالم6
 
ترجمه: دکتر مهدی الهی قمشه ای
20. سورۀ فلق
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آیة اول "فلق" و "قل أعوذ برب الفلق" نامیده شده است. مکی یا مدنی بودن سوره اختلافات زیادی میان صاحب نظران قرآنی پدید آورده است. با عنایت به محتویات سوره و هماهنگی آن با سیاقی که در بحث «ارتباط سوره» خواهد آمد، مکی بودن سوره قوی‌تر است.
براساس جداول، در هفت روایت ازروایات دهگانۀ مسند و تمام جداول ترکیبی، این سوره در رتبۀ بیستم مکی پس از سورۀ فیل و پیش از سورۀ ناس قرارگرفته است؛ اما در جدول‌های تاری
 در کائنات و آفرینش انسان ومحیط او اسرار زیادی نهفته است که آدمی به لحاظ عدم بلوغ واشراف به خود و محیط  خود ازآنها ورموز آنها کمتر آگاهی دارد.
خداوند در ساختارآفرینش خود نسیم و گرانیگاه های متعددی را مرتب کرده است تا اشرف آفریده هایش بتواند نهایت رشد و تکامل خود را ازاین زوایا برداشت کند.
که رسول محبت فرمود:
اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی أیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ ألا فَتَعَرَّضُوا لَها لَعَلَّهُ  اَن یصیبَکُمْ نَفْحَةٌ مِنْها فَلا تَشْقَوْنَ
نام کتاب : تفسیر آیة من سورة یونس (تفسیر آیه ای از سوره یونس)
مولف : سید احمدالحسن
نسخه : عربی + فارسی
نوع فایل : pdf ، word ، html تعداد صفحات : 30
تاریخ انتشار کتاب : 2008 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
نام کتاب : تفسیر آیة من سورة یونس (تفسیر آیه ای از سوره یونس)
مولف : سید احمدالحسن
نسخه : عربی + فارسی
نوع فایل : pdf ، word ، html تعداد صفحات : 30
تاریخ انتشار کتاب : 2008 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود vpn خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
سوره ماعون که به مناسبت آیة اول، با نام‌هایی چون "أرایت"، "أرایت الذی"، "الدین" و "التکذیب" و به مناسبت آیة دوم به "الیتیم" و به مناسبت آیة آخر، سورة "ماعون" نامیده شده است، در تمام روایات گزارش دهنده ترتیب نزول سوره ها اعم از آنها که در جدول‌های مسند، غیر مسند و ترکیبی در مقدمه جلد اول تفسیر همگام با وحی جمع آوری شده اند، سورةی ماعون در ردیف هفدهم پس از سورة تکاثر و پیش از سورۀ کافرون قرار دارد. اکثر مفسران و دانشمندان علوم قرآن این سوره را مکی د

*انواع قلب سالم در قرآن :*
*❤️القلب السلیم:* و آن قلبی است مخلص برای خدا و خالی از کفر و نفاق و هرگونه پستی *{ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ }* سوره شعراء : آیه ۸۹
*❤️القلب المنیب:* و آن قلبی است که همیشه در حال برگشت و توبه به سوی خدا و از آن سو ثابت و پابرجاست بر طاعت خدا . *مَنْ خَشِیَ الرَّحْمَن بِالْغَیْبِ وَجَاء بِقَلْبٍ مُّنِیبٍ* سوره ق : آیه۳۳
*❤️القلب المخبت:* و آن قلبی است فروتن و آرام به ذکر خدا . *{ فتُخْبِتَ لَهُ قلُوبُهُم
در قرآن کریم ۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ می‌کند ذکر شده است: ۱- *یَا لَیْتَنِیٖ کُنْتُ تُرَابًا*ﺍی ﺎﺵ خاک می‌بودم ‏(ﺳﻮﺭة النبأ‏ء ۴۰)۲- *یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِیٖ*ﺍی ﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش میفرستادم ‏( ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ۲۴ ‏)۳- *یَا لَیْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ*ﺍی ﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ ۲۵)۴- *یَا وَیْلَتَىٰ لَیْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا*ﺍی ﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گ
27. سورۀ بروج
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات به کار رفته در آیۀ اول، "بروج" و "السماء ذات البروج" نامیده شده و به اتفاق همۀ دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی مکی است.
جداول ترتیب نزول این سوره را در ردیف بیست و هفتم، پس از سورة شمس و پیش از سورۀ تین، قرار داده‌اند.
سورۀ بروج در ترتیب مصحف رسمی در جزء سی ام قرآن، ردیف هشتاد و پنجم، بعد از سورۀ انشقاق و قبل از سورۀ طارق قرارگرفته است و 22 آیه دارد.
مقصود سوره
تقویت قلب پیامبر9 و مؤمنان و اطمینان خاطر ب
در آیه شریفه در سوره هود وارد است: «فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ‏»؛ (هود، 112) یعنى استقامت کن و بر جاى ایست آن طور که مأمورى، با کسى که توبه کرد با تو.
و در حدیث وارد است که جناب رسول اللّه، صلّى اللّه علیه و آله، فرمود: «شیّبتنی سورة هود لمکان هذه الآیة»  یعنى پیر کرد مرا سوره هود، براى خاطر این آیه.
 شیخ عارف کامل شاه آبادى‏ روحى فداه، فرمودند با اینکه این آیه شریفه در سوره «شورى»‏ نیز وارد است، ولى بدون «و من تاب معک‏» جهت
 
دانلود صوت استاد شهریار پرهیزگار  
دانلود ترتیل استاد مهدی صیاف زاده
 
الفاتحة ، الجزء 1، صفحة: 1‌
سورةُ الفَاتِحَةبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ 1
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ 2
الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ 3
مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ 4
إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ 5
اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ 6
صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّینَ 7
 
سوره هود و پیری پیامبر صلی الله
در آیه شریفه در سوره هود وارد است: «فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ‏»؛ (هود، 112) یعنى استقامت کن و بر جاى ایست آن طور که مأمورى، با کسى که توبه کرد با تو.
و در حدیث وارد است که جناب رسول اللّه، صلّى اللّه علیه و آله، فرمود: «شیّبتنی سورة هود لمکان هذه الآیة»  یعنى پیر کرد مرا سوره هود، براى خاطر این آیه.
 شیخ عارف کامل شاه آبادى‏ روحى فداه، فرمودند با اینکه این آیه شریفه در سوره «شورى»‏ نیز وارد اس
اصلاح طلب مسلح!واسه خودش غولی بود در دستگاه های امنیتی دهه 60. شاید هیچکس مثل اون نمی تونست شرّ منافقین رو از سر انقلاب کم کنه. بعد از 30 خرداد 60، توی یکی از کاخهای شاه ملعون، خودش و دوستای قدیمیش، در اتاقی، غولهای امنیتی جمع بودند. گله گله منافقین را که دستگیر می کردند، لیست آنها را به او می دادند. اسامی را بالا و پایین می کردند، چشمانش گرد می شد. دور بعضیا با خودکار قرمز خط می کشید و با هیجان می گفت:- این ... این رو بزنیدش. از اون کله گنده هاست ... ب
اصلاح طلب مسلح!واسه خودش غولی بود در دستگاه های امنیتی دهه 60. شاید هیچکس مثل اون نمی تونست شرّ منافقین رو از سر انقلاب کم کنه. بعد از 30 خرداد 60، توی یکی از کاخهای شاه ملعون، خودش و دوستای قدیمیش، در اتاقی، غولهای امنیتی جمع بودند. گله گله منافقین را که دستگیر می کردند، لیست آنها را به او می دادند. اسامی را بالا و پایین می کردند، چشمانش گرد می شد. دور بعضیا با خودکار قرمز خط می کشید و با هیجان می گفت:- این ... این رو بزنیدش. از اون کله گنده هاست ... ب
عبارت "لانفرق بین احد منهم‌; ما در میان آنها فرق نمی‌گذاریم‌" در آیة شریف مورد اشاره در پرسش‌، برابری درجه و مقام پیامبران ارتباطی ندارد; بلکه در این آیه‌، خداوند به پیامبر و مسلمانان دستور می‌دهد که افزون بر ایمان به آنچه بر پیغمبر اسلام نازل شده است‌، نسبت به همةآیات و تعلیمات فرو فرستاده شده بر انبیأ پیشین نیز ابراز عقیده کرده و بگویند: "ما از نظر حقانیت و ارتباط به پروردگار، هیچ گونه تفاوتی در میان آنها قایل نیستیم‌، بلکه همه را به ر
این سوره به مناسبت آیه‎ی اول آن، "العادیات" یا "والعادیات" نامیده شده است. هرچند تمام جداول ترتیب نزول، سورة عادیات را مکی می‌دانند؛ برخی از مفسران، با توجه به روایاتی که در تطبیق سوگندهای ابتدای سوره بر مجاهدت علی7 وجود دارد، در مکی بودن سوره تشکیک، و به مناسبت این ماجرا، سوره را مدنی دانستهاند[1]؛ لکن به نظر می­رسد با در نظر گرفتن تمام آیات سوره، مکی بودن آن قوی‌تر است.[2] تأکید می­شود محتمل است روایات شأن نزول، مربوط به یکی از تطبیقات آیات
این سوره با نام‌هایی چون «اَعْلَی»، «سَبِّحْ»، و «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَی» نام‌گذاری شده است. این اسامی به‌ دلیل تعبیری است که در آیه‎ی ابتدایی سوره قرار دارد. اکثر علمای تفسیر معتقدند که مکی است، لکن گروهی در مکی بودن تمام سوره یا برخی از آیات آن تردید کرده‌اند. دلیل آن‌ها آیات 14 و 15 سوره )قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى* وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى( است. این گروه موافق روایات رسیده از معصومان 7 ، این دو آیه را در رابطه با وجوب
مسند الفضل بن شاذان (95)المدینة حتّى ینتهی إلى الأجفر(1) و یصیبهم مجاعة شدیدة، قال : فیضجّون و قد نبتت لهمثمرة یأکلون منها و یتزوّدون منها ، و هو قوله تعالى شأنه: «وَ آیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُأحْیَیْناها وَ أخْرَجْنا مِنْها حَبّا فَمِنْهُ یَأکُلُونَ»(2) ثمّ یسیر حتّى ینتهی إلى القادسیّة و قد اجتمعالنّاس بالکوفة و بایعوا السّفیانی(3) .و بإسناده رفعه إلى أبی عبد اللّه‏ علیه السلام قال : یقدم القائم علیه السلام حتّى یأتی النّجف فیخرجإلی
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
این سوره با نام‌هایی چون "لیل"، "واللیل"، و "واللیل إذا یغشی" نام‌گذاری شده است. این نام‌ها به مناسبت تعبیری است که در آیة ابتدایی سوره آمده است.
این سوره به اعتقاد اکثر دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی مکی است، هرچند برخی آن را مدنی شمرده‌اند که وجهی ندارد و در بحث سبب نزول سوره توضیح آن خواهد آمد.  در تمامی جداول مسند، ترکیبی و بی‎سند، این سوره در ردیف نهم و پس از سوره اعلی و پیش از سوره فجر قرار گرفته است. تنها در روایت  ابن ندیم ـ از روایات مسن
قصه دار ندوه
یک
اهل مکه چون دیدند که عرب در دین محمد همی‌آیند و دین وی هرروز قوی‌تر همی‌گردد گفتند تدبیر کفایت شرّ وی باید کردن پیش از آنکه کار از دست درگذرد. و ایشان را دارِنَدوه‌ای بود تدبیرها و مشورت‌ها آنجا کردندی. قصد آن کردند. در راه که می‌شدند ابلیس ایشان را پیش آمد برهیئت پیری اعوَرِ عصای بدستِ پشت دوتاهِ چیزی سبز در گردن افگنده و تسلیج در دست و لب همی‌جنبانید گفت: «صنادید قریش، کجا همی‌خرامید؟» گفتند: «انجمنی خواهیم کرد در حدیث
قصه دار ندوه
یک
اهل مکه چون دیدند که عرب در دین محمد همی‌آیند و دین وی هرروز قوی‌تر همی‌گردد گفتند تدبیر کفایت شرّ وی باید کردن پیش از آنکه کار از دست درگذرد. و ایشان را دارِنَدوه‌ای بود تدبیرها و مشورت‌ها آنجا کردندی. قصد آن کردند. در راه که می‌شدند ابلیس ایشان را پیش آمد برهیئت پیری اعوَرِ عصای بدستِ پشت دوتاهِ چیزی سبز در گردن افگنده و تسلیج در دست و لب همی‌جنبانید گفت: «صنادید قریش، کجا همی‌خرامید؟» گفتند: «انجمنی خواهیم کرد در حدیث
سورة المطففین
فضیلت سوره : پیامبر ص : هر کس سوره مطففین را بخواند، در قیامت او را از شراب ناب و سر به مهر بهشتی می نوشانند .( مجمع البیان )
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏
وَیْلٌ لِّلْمُطَفِّفِینَ(1)
الَّذِینَ إِذَا اکْتَالُواْ عَلىَ النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ(2)
وَ إِذَا کاَلُوهُمْ أَو وَّزَنُوهُمْ یخُْسِرُونَ(3)
هنگام ورود حضرت به مدینه به کسبه ای برخورد کردندند که کم فروشی می کردند یعنی پر می خریدند ( با کیل بزگ می خریدند که اگر کمی بی
«و قال
الرسول یا رب إن قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا» سورة فرقان . آیهٔ ۳

همه وقتی پیر می‌شویم
می‌رویم سراغش. وقتی کار دیگری ازمان برنمی‌آید. وقتی دندان پلوخوری‌مان افتاده و بی
عینک ته‌استکانی جایی را نمی‌بینیم. به همین خاطر به درد نمی‌خورد. آن موقع که حواس
و ادراکاتمان زورشان به فهم یک متن سادهٔ روزنامه‌ای هم نمی‌رسد چطوری می‌خواهیم مهم‌ترین
و باعظمت‌ترین کتاب جهان را بخوانیم؟

شاید اصلأ این قرآن‌خوان‌شدن‌های
ما سر پیری و کوری ک
این سوره با نام‌هایی چون «کَوْثَر»، «إِنَّا اَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَر»، و «سُورَةُ النَّحْر» نام‌گذاری شده است. دو نام اول برگرفته از آیة اول سوره و اسم سوم به مناسبت لفظ «وَ انحر» در آیه‎ی دوم است.
مشهور بین علما تفسیر و علوم قرآن، مکی بودن این سوره است، ولى در احتمالی ضعیعف مدنى بودن آن ادعا شده است. این احتمال از سوی خفاجی نیز داده ‌شده است که این سوره یک بار در مکه و بار دیگر در مدینه نازل شده باشد،[1] ریشه این ادعاها برگرفته از روایتی م
 
«در معنای تسبیح و حمد خدای تعالی»
 
و در کتاب اختصاص، شیخ مفید به سند خود از جعفر بن محمد از پدرش از جدش حسین بن على بن ابى طالب (علیه السلام ) از رسول خدا (صلى اللّه علیه وآله و سلم ) - در حدیثى طولانى که حکایت گفتگوى آن جناب با مردى یهودى است - روایت کرده که: یهودى از آن جناب سؤال هایی کرد، و رسول خدا (صلى اللّه علیه وآله و سلم) در آن گفتگو فرمود:
وقتى بنده خدا مى گوید «سبحان اللّه» همه موجوداتى که پایین عرش هستند با او تسبیح مى گویند، و در نتیجه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

جهت مشاهده ادامه این مطلب (و سایر
مطالب) بر روی تصویر مربوطه کلیک نمایید

 
ویژه نامه ولادت امام
حسن مجتبی علیه السلام و ماه مبارک رمضان
حضرت
امام حسن مجتبی (علیه السلام) / صلح امام حسن/ائمه بقیع/حسنین / امام حسن/امام
مجتبی

ماه مبارک رمضان










 
**************

خط
حزب‌الله ۱۸۳ | مبا
1.جایگاه استخاره در
ازدواج

از دیگر مباحث مربوط به تصمیم گیری،
مسأله‌ی استخاره است. مقصود از استخاره «طلب خیر
نمودن
از
خداوند»
است.
1)تعریف استخاره:در روایات ما آمده است که استخاره
یعنی «طلب خیر نمودن از خداوند »  وقتی که سر
دو راهی گیر می‌کنیم و دو دل هستیم و آن هم به شکل دعا.
امام صادق (ع) فرمودند:
هر وقت به بن بست رسیدی و با مشورت هم به نتیجه نرسیدی و دو دل و متحیر هستی، صد بار
به خدا بگو «استخیر الله» که خدایا از تو طلب خیر می کنم. (البته هیچ ال
تعلیم سوره یوسف به زنان

خداوند بهترین هایش را برای ما انسان
ها رقم زده است.

احسن الخالقین

احسن تقویم

احسن القصص و...

ماجرای سوره یوسف علیه السلام ،احسن القصص
پروردگار گیتی است.

هویت یوسف نبی با مجموعه مختصاتی که
دارد باعث پدید آمدن زیبایی های چند جانبه در ماجرای زندگی ایشان شده است.

هفت گرگ درهفت بزنگاه  به یوسف حمله ورشدند.

1-      یوسف
را گرگ زیبایی درتن افتاد و درید.

2-      یوسف
ازگرگ حسادت برادرانش به چاه کشانده شد

3-      یوسف
از گرگ
 
«پیامبران خدا و نظر به آغازِ آغازها»
 
«تفسیر سورة جاثیه - جلسة ششم - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴»
 
 
«استاد اصغر طاهرزاده»
 
«دانلود فایل صوتی شرح متن»
 
«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا حَبِیبَ اللَّهِ»
 
ما از رسول خدا «صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» سخن می‌گوئیم ولی به حکم «لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ» سخنان‌مان در مورد همه پیامبران است.
 
۱. اصلی‌ترین کار رسولان خدا توجه بشریت است به آغازِ آغازها،‌ یعنی آ
بسم الله الرحمن الرحیم
این مقاله در حال گسترش است.مبانی تفسیر تنزیلیمبانی تفسیر، پیش فرض ها، اصول موضوعه و باورهای اعتقادی یا علمی هستند که پایه فعالیت تفسیری مفسر قرار می گیرند و به دو گروه مبانی مشترک و اختصاصی تقسیم می شوند؛ گروه اول به روش یا سبک تفسیری خاصی تعلق ندارند، ولی گروه دوم پایه سبک تفسیری خاصی مثل تفسیر به ترتیب نزول هستند. برخی از مبانی مشترک عبارتند از:
1)الهی بودن الفاظ قرآن 2) خطاناپذیری فرآیند وحی قرآنی به پیامبرصلی الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]  
[Russian]   [English]  [Dutch]  
[French]   [German]   [Hindi] 
[Chinese]   [Japanese]   [Spanish]  
[Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة المائده
- الجزء السادس
Al-Ma'ida- Juz 6
 
 [Language of the
Quran-Arabic]
 
أَفَلَا یَتُوبُونَ
إِلَى اللَّـهِ وَیَسْتَغْفِرُونَهُ ۚ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ٧٤
 
 [Persian]
  آیا به سوی خدا بازنمی‌گردند،
و از او طلب آمرزش نمی‌کنند؟ (در حالی که) خداوند آمرزنده مهربان است. (۷۴)
 
 [Russian]
Неуж
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد

 
**************
خط حزب‌الله ۱۸۳ | مبارزه بر مدار قرآن
        
     
 
**************
 جهت مشاهده ادامه این مطلب (و سایر مطالب) بر روی تصویر مربوطه کلیک نماییدادعیه روزانه ماه مبارک رمضان
سورة القدر - سورة 97 - تعداد آیات 5
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
 إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ ف
1. ایمان
روایت :یه نفر از امام حسن مجتبی
سوال کرد . دخترم رو به چه کسی بدم ؟ خواستگار زیاد داره . امام در جواب فرمودند
به کسی بده که ایمان و اخلاقش خوب باشه . به یه آدم باتقوا بده . می دونی چرا ؟چنین
آدمی اگه دخترت رو دوست داشته باشه ، بهش محبت می کنه ، اون رو گرامی میداره. اما
اگه دوستش نداشته باشه به خاطر دینی که داره اون رو مورد اذیت و آزار قرار نمیده .
اون رو تحت فشار قرار نمیده .
با لنگه ی خودتون ازدواج کنید .
ایمان داشته باشید و با یه فرد با ایمان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]  
[Russian]   [English]  [Dutch]  
[French]   [German]   [Hindi] 
[Chinese]   [Japanese]   [Spanish]  
[Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة الاسراء
- الجزء الخامس عشر
Al-Isra
- Juz 15
 
 [Language of the
Quran-Arabic]
وَقُل لِّعِبَادِی
یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنزَغُ بَیْنَهُمْ ۚ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا ٥٣
 
 [Persian]
به
بندگانم بگو: «سخنی بگویند که بهترین باشد! چر
 
#ThePromisedSaviour
على الرّغم أن العدالة هذه الأیّام هی مطیة یلوکها مدّعی حقوق الإنسان، لکن لن یطول الأمر حتّى تقوم حکومة المخلّص العالمیة لتعمّ العدالة الاجتماعیّة کل أنحاء المعمورة. #ThePromisedSaviour
Although justice is just a mean for human rights’ advocators these days, social justice will be established in the global government of the Savior soon...  #ThePromisedSaviour                    المهدی الموعود هو مخلّص آخر الزمان، هو کموسى الذی خلّص بنی اسرائیل من ظلم فرعون وهداهم الى الصراط المستقیم، سینجی البشریة وسیقودهم نحو
یکی از قدیمی ترین مسائل در عالم ، مساله شرور است.
این بحث را بطور کلی می توان به دو بخش تقسیم کرد: 1.بخش نظری 2.بخش عملییک گرایش که به دهریین نسبت می دهند یا به زبان امروز متریالیسم است : لازمه این عالم همین است تا بوده این عالم همین بوده و هست. (تا بوده چنان بوده تا هست چنین هست)از دوران های باستان کسانی قائل به ثنویت شدند . گفتند این عالم دو تا مبداء دارد یکی مبدا خیر است و دیگری مبدا شر است.آن یکی ذاتش اقتضا خیر می کند مبدا همه خیرات عالم است و دیگ
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]   [Russian]  
[English]  [Dutch]   [French]  
[German]   [Hindi]  [Chinese]  
[Japanese]   [Spanish]   [Albanian]  
[Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة البقره - الجزء الاول
Al-Baqara-
Juz 1
 
 [Language of the
Quran-Arabic]
وَإِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا
فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُم مِّن دُونِ اللَّـهِ
إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ٢٣
 
 [Persian]
و
اگر در باره آنچه بر بنده خود [= پیامبر] نا
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 
[Language of the
Quran-Arabic]


[Persian]   [Russian]  
[English]  [Dutch]   [French]  
[German]   [Hindi]  [Chinese]  
[Japanese]   [Spanish]   [Albanian]  
[Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]

 
سورة الانعام - الجزء السابع

Al-An'am-
Juz 7

 
 [Language of the
Quran-Arabic]
فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَیْهِمْ أَبْوَابَ
کُلِّ شَیْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا
هُم مُّبْلِسُونَ ٤٤
 
 [Persian]
 (آری،) هنگامی که (اندرزها سودی نبخ
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]  
[Russian]   [English]  [Dutch]  
[French]   [German]   [Hindi] 
[Chinese]   [Japanese]   [Spanish]  
[Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة
المائده - الجزء السادس        
Al-Ma'ida- Juz
6
 
 [Language of the Quran-Arabic]
یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ ۖ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّـهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَاف
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the Quran-Arabic]
[Persian]   [Russian]   [English]  [Dutch]   [French]   [German]   [Hindi]  [Chinese]   [Japanese]   [Spanish]   [Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]   [Italian]
 
سورة غافر - الرابع وا
برنامه
گروه معارف و مناسبتهایِ رادیو ایران تقدیم میکند.
**********************************************
به افق آفتاب
**********************************************
به نام ِ خدایی که بخشنده و مهربانه
**********************************************
با امید ِ به خوبیها، در بهترین دقایق ِ روز با شما همراه هستیم.
******************************************  
نمیدونم شما چقدر به حرفی که میخوام بزنم باور دارین. بعضیا مثل ِ من عقیده دارن که توی ِ این دنیا همه چی به هم ربط داره. به قولی همون مثل ِ معروف که میگه اگه پروانه ای در گوشه ای
مقدمه ای بر هنر اسلامی 
نر اسلامی توجه بسیاری از دانشمندان غربی1 را که سابقه خوبی در جهت مطالعه و تبلیغ هنر اسلامی داشته اند، جلب کرده است. با وجود این جنبه مثبت، زمانی که به طور مکرر هنر اسلامی را با الگو و معیارهای هنر غربی مورد ارزیابی قرار دادند مطالعه و تبلیغ هنر اسلامی توسط دانشمندان غربی، عامل تضعیف هنر اسلامی شد. دانشمندان غربی، در کنار مطالعه و تبلیغشان در ارتباط با هنرهای جامعه اسلامی، معتقدند که دین اسلام خلاقیت های هنری را محدود
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]  
[Russian]   [English]  [Dutch]  
[French]   [German]   [Hindi] 
[Chinese]   [Japanese]   [Spanish]  
[Albanian]   [Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة
المائده - الجزء السادس
Al-Ma'ida- Juz
6
 
 [Language of the Quran-Arabic]
إِنَّمَا
وَلِیُّکُمُ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ
الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ ٥٥ وَمَن یَتَوَلَّ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ
حِزْ
خامه گر محمد 
مدخل 
یکی از دلایلی که می تواند پشتوانه این باور باشد که «قرآن در همه اعصار پاسخگوی
نیازهای بشری است و می تواند جایگاه مؤثر خود را در جامعه انسانی حفظ نماید»،
تفسیرپذیری بی نهایت آن است. قرآن کتاب محکمی است که چینش و گزینش حروف، کلمات،
عبارتها، آهنگ و معانی آن به اراده خداوند حکیم و آگاه انجام پذیرفته و درجای جای
آن نکته های نهفته، بسیار است.
یکی از ابعاد شگفت انگیز قرآن
کریم «تناسب آیات آن با یکدیگر است» هر خواننده متفکری با ق
خامه گر محمد 
مدخل 
یکی از دلایلی که می تواند پشتوانه این باور باشد که «قرآن در همه اعصار پاسخگوی
نیازهای بشری است و می تواند جایگاه مؤثر خود را در جامعه انسانی حفظ نماید»،
تفسیرپذیری بی نهایت آن است. قرآن کتاب محکمی است که چینش و گزینش حروف، کلمات،
عبارتها، آهنگ و معانی آن به اراده خداوند حکیم و آگاه انجام پذیرفته و درجای جای
آن نکته های نهفته، بسیار است.
یکی از ابعاد شگفت انگیز قرآن
کریم «تناسب آیات آن با یکدیگر است» هر خواننده متفکری با ق
* استاد ارجمند جناب ابراهیم
زاده با سلام و ادب و احترام

خواهشمند است در صورت تمایل جواب دهید که
در حدیث قدسی آمده است :

من گنج مخفی بودم و دوست داشتم شناخته شوم
; پس خلق کردم تا شناخته شوم .

سؤال این است : خدا چه نیازی داشت شناخته
نشود؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کنت کنزا مخفیا.فاحببت ان اعرف...- حدیث
قدسی

بهتراست بازهم از روش جلب بالغ فکری حضرت
مولانا بهره بگیریم که گفت:

 

خانه بر کن کز عقیق این یمن

صد هزاران خانه شاید ساختن

گنج زیر خانه است و چ
آزمایش آنهاست تا آن ناپاکان بر اثر کشتن اهل بیت رسول خدا(ص) در طول تاریخ از افراد پاک جدا شوند و صالحان بر اثر تحمل ناملایمات و سختیهای راه حق، از ناپاکان مشخص گردند.
12. دنیا گذری
از جمله رموز موفقیت قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ، باور حقیقی آن گرامی به وعده های الهی بود. امام(ع) خود و یارانش به این وعده ها از اعماق جان ایمان داشتند و در هر فرصتی آن را به دیگران نیز متذکر می شدند. حضرت در یکی از خطبه های روز عاشورا این آیه را تلاوت فرمودند: (إِنَّ
به نام خدای مهدی عج



پاسخ:
مقدمه اول: حضرت عیسی(علیه السلام)به نص و تصریح قرآن کریم از دنیا نرفته
است و هنوز هم زنده است و خداوند او را به آسمان‌ها برده است«زمانی که
دشمنانش می‌خواستند او را بکشند کس دیگری را اشتباهاً به جای حضرت
عیسی(علیه السلام)به دار آویختند». قرآن در این مورد می‌فرماید: «… وَ ما
قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِینَ
اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلا
به نام خدای مهدی عج



پاسخ:
مقدمه اول: حضرت عیسی(علیه السلام)به نص و تصریح قرآن کریم از دنیا نرفته
است و هنوز هم زنده است و خداوند او را به آسمان‌ها برده است«زمانی که
دشمنانش می‌خواستند او را بکشند کس دیگری را اشتباهاً به جای حضرت
عیسی(علیه السلام)به دار آویختند». قرآن در این مورد می‌فرماید: «… وَ ما
قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِینَ
اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلا
 
چیزی که مسلّم است اینست که مسلمانان و مسیحیان هم در اینکه حضرت عیسی ـ علیه‎ السلام ـ دارای حواریون بوده است و هم در اینکه تعداد آنها دوازده نفر بوده اتفاق دارند. و حواریون که از مادة «حَوَر» به معنای سفیدی خالص گرفته شده است ، معمولاً بر خواص اصحاب و یاران انبیاء اطلاق می‎شود.[1] و آن طوری که از امام رضا ـ علیه‎ السلام ـ نقل شده است در وجه تسمیه حواریون می‎فرماید:«در نزد مردم (شاید مسیحیان مراد باشد) حواریون به خاطر این حواریون نامیده شده‎

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سپاه متوسلان به حضرت مهدی (ع)